El 8 de desembre és una data molt important per a l’Hospital  de Sitges. Hi celebrem el nostre particular homenatge als voluntaris que, durant anys i anys, han vingut al nostre centre a fer la vida més fàcil i feliç als nostres residents. Alguns ja fa més de tres dècades que formen part del voluntariat de l’Hospital. Altres hi porten menys temps. Però cadascun ells, amb el seu esforç i la seva entrega desinteressada, formen part d’aquesta gran família que construïm entre tots.

L’elecció del 8 de desembre com el Dia d’Homenatge al Voluntariat no és casual. Aquesta és la data de celebració de les nostres monges concepcionistes. El passat Sant Joan, coincidint amb la festa patronal de l’Hospital, van deixar-nos per tornar a les seves congregacions. Però nosaltres volem que el dia es mantingui i que serveixi per homenatjar la gran labor que les germanes concepcionistes han realitzat a l’Hospital durant tants anys.

Ser voluntari és uns dels actes d’humanitat més lloables que coneixem. Una mica del teu temps equival a tot un món per a les persones que tenim al nostre centre. Molts d’ells no tenen familiars o, simplement, els veuen poc sovint. Les visites, les abraçades i les converses que ofereixen els voluntaris fan que la seva vida en una residència no sigui trista ni rutinària. Els residents esperen les visites amb molta il·lusió i els voluntaris només han de fixar-se en les seves cares de satisfacció per endur-se el regal del dia cap a casa.

A més dels voluntaris propis, l’Hospital també té la sort de comptar amb els estudiants de l’Escola Pia de Sitges, que vénen diàriament a compartir estones amb els nostres residents, amb els quals comparteixen tota mena d’activitats lúdiques. Una altra institució que col·labora molt activament amb l’Hospital és la Creu Roja. I aquest any, en senyal d’agraïment, volem reconèixer el seu ajut concedint-los el nostre Guardó a l’Hospitalitat 2016. I encoratjant-los, esclar, a continuar amb tota la bona feina que fan en favor de les persones que més ho necessiten.

Finalment, el Dia d’Homenatge al Voluntariat també vol distingir dues de les col·laboradores més antigues de l’Hospital: Pilar Martínez i Consol Selva.

Gràcies per ser així. Sou els nostres àngels.

1. Jordi Bassols
  2. Montserrat Ginesta